Hello Kitty – gwiazda warta 6,5 miliardów rocznie

Hello Kitty – gwiazda warta 6,5 miliardów rocznie
Share

Z całą pewnością jest kotem, choć żyje jak mała, ale niezwykle zaradna dziewczynka. Za pogodę ducha, pozytywne podejście do świata i troskę o innych kochają ją wszystkie starsze i młodsze dziewczęta. Hello Kitty, choć stoi w całym szeregu literackich i filmowych kotów, jest z nich najpopularniejsza i najbogatsza.

Przyszła na świat 1 listopada 1974 roku na przedmieściach Londynu, choć jest wynalazkiem całkowicie japońskim. Narodziła się w firmie Sanrio. Ma siostrzyczkę Mimmy, troskliwych rodziców Georga i Mary oraz dziadka Anthony’ego. Lubi piec ciasta. Kocha szkołę i muzykę, ma fortepian i grupę krwi A.

Tak naprawdę to animowana kotka, która występuje w filmach, jest bohaterką komiksów i gier komputerowych, widnieje na gadżetach skierowanych głównie do nastolatek. Można ją również spotkać w dość kontrowersyjnych kontekstach: figuruje m.in. na etykietach wina, na papierze toaletowym, na kartach kredytowych, pieluchach dla dorosłych, samolotach, wreszcie uzupełnia ekskluzywną biżuterię Svarowskiego. Bo nie jest tylko bohaterką dziewczynek – kochają ją również całkiem dojrzałe kobiety.

Duża w tym zasługa celebrytek, które otwarcie przyznawały się do sympatyzowania z Kitty i pokazywały się w strojach ozdobionych wesołą buzią animowanej kotki. Takie deklaracje złożyły m.in.  Mariah Carey, Paris Hilton, Cameron Diaz, Jessica Biel czy Katy Perry, a nawet Lady Gaga. Jednak, co ważne, Sanrio utrzymuje, że nigdy nie podpisywał umów z gwiazdami na promowanie swojego produktu.

Śmieje się, choć nie uśmiecha

Hello Kitty narysowała projektantka Yuko Shimizu. Ona również stworzyła tej białej kotce z czerwoną kokardką życiorys. Na początku narracja nie była potrzebna, bo postać miała być ozdobą papeterii, kartek pocztowych i dziewczęcych drobnych upominków, bardzo ważnych w japońskiej kulturze kawai. Co ciekawe, początkowo kotka nie miała ust, co nie tłumiło wrażenia, że drobniutka postać szczerze się uśmiecha. Dopiero gdy zaczęły powstawać animacje z udziałem kociej bohaterki, musiała ona przemawiać z ekranu.

Hello Kitty podbiła cały świat

Mała, przyjazna, biała kotka, pełna słodyczy i niewinności, jest więc zapewne równocześnie najdrapieżniejszym kotem na świecie. Komunikat, który jest przesłaniem Hello Kitty, można streścić słowami: jeśli chcemy, by nas kochano, bądźmy mili. Ten naiwny slogan nie działa już jednak w sferze ekonomicznej – aby tworzyć niemal siedmiomiliardowe roczne zyski, trzeba być więcej niż miłym.

Share

skomentuj

Twój email nie zostanie opublikowany. Pola z gwazdką są obowiazkowe.